Menu
carton-236-Edit
Cum te ajuta un OIREP

Conform legii 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, producătorii, importatorii și deținătorii de marcă proprie au obligația de a raporta cantitățile de ambalaje puse pe piață, cât și de a le recicla sau valorifica, conform obiectivelor prevăzute în legislația de mediu. 

Cum sunt definiti in legislatie cei care au obligatia să raporteze cantitățile de ambalaje gestionate:

  • Operatorii economici care introduc pe piață produse ambalate
  • Operatorii economici care supra-ambalează produsele ambalate individual, în vederea vânzării/redistribuirii
  • Operatorii economici care introduc pe piață ambalaje de desfacere
  • Cei care dau spre închiriere  ambalaje, sub orice formă, cu titlu profesional

Astfel, dacă te încadrezi într-una dintre categoriile menționate mai sus, poți opta pentru raportarea individuală către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) sau poți alege să transferi către un OIREP responsabilitățile de conformare la legislația specifică în domeniul gestionării deșeurilor. În felul acesta, beneficiezi de consultanță, raportări “la cheie” sau alte servicii de mediu conexe. 

Avantajele alegerii unui OIREP sunt multiple:

    • Costă mai putin
    • Faci economie de timp
    • Beneficiezi de consultanță specializată pentru a-ți îndeplini în mod corect obligațiile de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje
    • Ești la curent cu noutățile legislative în domeniul gestionării ambalajelor care pot avea un impact asupra activității tale
    • În funcție de partenerul ales, poți să primești servicii de mediu complementare, cum ar fi calculul amprentei de carbon, vizite în fabricile de reciclare etc.

Totodată, pentru că este delegată o responsabilitate importantă, alegerea unui OIREP trebuie făcută cu grijă. Cel mai important este ca producătorii să aibă garanția că se asigură trasabilitatea deșeurilor, iar raportările către autorități sunt complete și corecte. Astfel, cere mai multe oferte și ia în calcul cât mai mulți factori pentru a te decide, dincolo de oferta financiară. Astfel de criterii includ experiența echipei, reputația OIREP-ului sau satisfacția clienților. Parteneriatele de cursă lungă îți pot da un indiciu despre seriozitatea și corectitudinea echipei cu care vei lucra.